Qui som #TMB51?

Un bloc on llençar les teves opinions? Un espai on manifestar la teva indignació com a ciutadà? Som això i molt més!

#TMB51 és una iniciativa ciutadana que va nèixer a partir d’un malestar a les xarxes socials i que va ser acollida per moltes més persones i ciutadans de l’àrea metropolitana de Barcelona arran de la notícia de la pujada desmesurada dels transports públics anunciada per l’ATM per al 2012. Ciutadans cansants i desesperats de tantes retallades que afecten la nostra vida diària, que sembla que els nostres representants no saben (o no volen) resoldre d’altra manera que no sigui la de la tisorada o la d’augmentar serveis públics bàsics – com és el cas – i amb el sacrifici d’una majoria que ja n’està tipa.

Aquest iniciativa ciutadana acull a tothom que s’hi vulgui afegir i adherir però aclarim que al darrere no hi ha ni partits ni associacions, sols ciutadans que de manera individual, a banda que facin part de col.lectius o partits, vulguin mantenir viu l’esperit d’aquella vaga que els ciutadans de Barcelona van iniciar el 1951.

També ens en fem ressó d’algunes opinions rebudes i volem comentar que sabem que els responsables de la pujada és l’autoritat ATM, i que el nom #TMB51 va ser el resultat combinat de lligar el nom genèric i més familiar pels usuaris de busos+metro+fgc i l’esperit de la vaga del 1951.

I per últim, insistir en què la força del consumidor és l’arma més potent i pacífica que tenim a l’abast, per això una ‘vaga de consum’. Moltes gràcies a totes i tots!

Advertisements

5 thoughts on “Qui som #TMB51?

  1. No sé si sou conscients que la vaga de tramvies de 1951 va durar quinze dies. És difícil que amb una convocatòria d’un sol dia s’aconsegueixi un impacte important. En canvi, si s’estèn la convocatòria, és més fàcil que la gent ho vagi coneixent i s’hi vagi implicant. Penseu que les acampades no van sortir d’un dia per l’altre.

  2. La idea no és només fer-ho un dia ni només fer això. Després de veure diferents idees i opinions, simplement es va decidir que era millor proposar un dia per llençar la convocatòria i fer alguna cosa plegats. A partir d’aquí, tot el que vingui … millor! efectivament, les acampades no van sortir del nores però tampoc es van proposar ni discutir llargament, si la gent té ganes de reivindicar ho farà (crec jo).

  3. Allargades en el temps o no, l’important és aconseguir adhesió, i la gent normal en plena crisi no pot secundar una vaga d’usuaris. No tindrà èxit. Però si hi han petites manifestacions que facin colades massives o mantinguin obertes les validadores en protesta contra l’augment de preus serà més secundat i tindrà molt més ressò. La protesta ha de saber on va, en el fons el que es vol és privatitzar!!

  4. Una idea paral·lela és el “billet en retard”. Jo la vaig dur a terme una vegada, sense massa sort, però és totalment lícita i podria funcionar (de fet, els segurates que em van fer baixar del tren em donaven la raó jajaja).

    Consisteix en dir-li a l’interventor que li ensenyaràs el billet amb el mateix retard que porta el tren. Si ells compleixen la seva obligació tard (anar a l’hora) doncs tu tb pots complir la teva obligació tard (ensenyar el billet). El revisor es va posar molt nerviós i em va acabar fent fora, però si això ho fessin unes quantes persones coordinades, ja veruíem el que passaria.

    És una idea més… a barrinar!

    Salut!

  5. Som a dia 10. Personalment no he vist cartells ni cap altre informació al carrer. No penso que resulti, per falta de informació als usuaris. Al final del dia ja ho veurem.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s