VALORACIÓ DE LA JORNADA DE VAGA D’USUARIS DEL TRANSPORT PÚBLIC

Per a nosaltres la  jornada del dia d’avui ja ha estat un èxit! En cap moment hem pretés paralitzar la ciutat, sinò fer prendre consciència a la ciutadania que un petit gest com el d’avui era prou per a mostrar la nostra protesta contra la pujada – repetim abusiva – dels preus del transport públic d’una manera pacífica. Amb una convocatòria via bloc feta en menys de 15 dies, en ple Nadal, sense el suport ferm de sindicats, partits, amb el suport de més de 8.000 persones a Facebook i Twitter, amb més de 30.000 visites al bloc, milers de twitts sota #vaga10g i #tmb51  i sense gaire difusió fora d’internet… ja se n’ha parlat., i molt! Estem molt contents, moltes gràcies per tot, ha estat un èxit rotund de tothom!

Sabem les errades que hem comès, som ciutadans de a peu i treballadors, i malgrat tot hem fet el què hem pogut, però estem segurs que si continuem demanant el suport de la ciutadania l’aconseguirem. Aquest ha estat un primer pas, esperem que s’iniciin d’altres, nosaltres, amb la nostra ‘espurna’ llencem un repte… Repetim-lo!

El proper:
DIMARTS 17 de GENER, nova convocatòria de vaga d’usuaris,
hi esteu convidats… Som-hi!

Gràcies a tothom, ciutadania i entitats que ens heu donat suport!
Iniciativa #TMB51.

Anuncis

16 pensaments sobre “VALORACIÓ DE LA JORNADA DE VAGA D’USUARIS DEL TRANSPORT PÚBLIC

  1. Gràcies! cal encartellar els barris i els pobles i preparar alternatives col·lectives i solidàries per moure’ns al marge del transport públic

  2. M’agradaria que es potencies l’acció directa, no en el sentit de, per exemple, buscar la manera de que la gent pugui passar gratis. Crec necessari també que pel dia 17 es faci una crida a no usar-lo, però pels que ens veguem forçats a fer-ho, una crida també a colar-se.

  3. Moltes felicitats! Era totalment necessari un moviment aixi.

    Crec que cal aglutinar molta gent i aixo es molt dificil. Llavors, per ser practics, penso que la vaga s’ha de fer de moltes maneres: Si pots evitar-ho, no l’agafes. Si l’agafes, pots protestar al taquiller, el revisor o l’informador. A dins del vago, si va tard (cas de renfe) pots dir al revisor que li ensenyaras el billet tan tard com va el tren, que millor que torni al cap de 10 minuts. Si no passa el revisor, pots posar enganxines per tot arreu. Tambe es poden enviar cartes massivament a ATM, etc. Hauriem de trobar tota una cadena d’accions, perque la gent que pot fer una accio tan determinada i compromesa en un dia concret es poca. Hem d’actuar a tants nivells com sigui possible, i aixi tothom podra col·laborar.

    Ja direu el que penseu. Com he dit abans, estaria molt be obrir algun tipus d’espai de debat.

    Una abraçada!

  4. Trobo precipitada la nova convocatòria, com dieu, hi ha molta gent que no ho sap i, amb dues setmanes de coll potser s’hauria pogut fer més campanya, però, evidentment, tot el meu suport i endavant!!

    PD “Nadal” en català és singular. Seria en ple Nadal…

  5. Siento discrepar, para mi la huelga de ayer no fue ningún éxito, más allá de algunas personas en las redes sociales poca gente se enteró de la huelga.

    Si realmente se quiere repetir el día 17 hay que hacerlo bien, habría que repartir octavillas informando en todas las paradas de metro, colgar carteles en todas las paradas de autobús, y hacer llegar a todos y todas las usuarias las alternativas de transporte para ese día y las convocatorias de ir en bici desde las ciudades de alrededor de bcn.

    El 20 minutos llega a muchos de los usuarios, pues nosotros deberíamos hacer lo mismo!
    Si se puede, pero con organización y tiempo! Animos!

    • Yo la plantearía cada semana: pienso que la huelga (como el activismo) debe acabar siendo permanente, no es movilización de un día. Nosotros nos movilizaremos en nuestra población y fletaremos vecin@s en coches de particulares.

  6. Sincerament, no va ser un èxit, a menys que sortir pels mitjans oficials pel fracàs de la vaga ho pogueu considerar un èxit. Visites per internet, adhesions a Twitter… Realment significa algo?

    Encara sort que alguna gent conscient va contribuir fent sabotatges pel seu propi risc i iniciativa, cosa amb la que no podeu comptar sempre.

    Si realment voleu fer vaga s’hauria de preparar bé, mínim amb 2 mesos de campanya REAL (no retweets, facebooks ni tonteries per gent que no es mou de casa): encartellar, pintar, obrir portes esporàdicament fent referència al moviment, saturar els metros d’octavetes i enganxines..

    Lo del 17 em sembla realment apurat, si seguiu així us cremareu en poques setmanes i l’acció no tindrà més continuïtat que la que ja fem individualment la gent afectada per les pujades: colant-nos cada dia.

    Reflexioneu sobre el dia d’ahir, però siusplau, reflexioneu de debó perquè sinó aquesta iniciativa no passarà més que de ser inútil i totalment anecdòtica: és evident que contra més ens escanyin, més gent optarà per desobeïr les institucions i deixar de pagar (i no només al metro). El que heu de fer vosaltres és proporcionar la petita empenta que fa que la cosa passi “a mayores”.

    També cal dir que amb una crítica tan parcial, ciutadanista, innocent i superficial com la que es fa no s’arribarà enlloc: aquí o ho canviem tots o no canviarà res, senyorets de la protesta 2.0. Per molt que demà tornessim a tenir les tarifes de fa 3 anys, els preus del metro seguirien sent abussius i tota la resta del sistema ens seguiria ofegant. Però bé, sí, un “èxit”.

      • Sí, nosaltres simplement estavem parlant del tema i vam dir “i per què no proposar fer alguna cosa?” . L’Important és aixecar-se del sofà, deixar de criticar les noticies que llegim i fer sentir la nostra veu.

  7. Hola amics, us volia comentar algunes coses, amb anim 100% constructiu.

    Trobo que tendiu a precipitar-vos i a intentar fer les coses massa rapid. La convocatoria de dimarts (que vaig seguir) no pot considerar-se nomes un exit: Ha tingut coses molt bones, com sortir a mitjans nacionals i internacionals, pero la vaga en si mateixa no ha funcionat. Els motius han sigut varis, imagino: D’una banda, una difusio insuficient, i de l’altra, que es una accio que requereix força compromis, i la gent encara esta molt adormida, pensa que no aconseguira res o ho te massa dificil per moure’s sense transport public. Es una situacio complexa, perque d’una banda, amb la repercussio mediatica que hi ha hagut (quasi tota a posteriori) estic segur que molta gent ha pensat que era una bona idea, pero de l’altra banda correm el risc de desanimar la ciutadania si no aconseguim que funcioni, i aixo em sembla molt perillos. Convocar una vaga per dimarts 17 te l’avantatge que la vaga del dia 10 encara esta fresca i aixo pot ajudar. Pero de nou, tornem a topar amb el mateix problema: com ho farem perque la gent se n’enteri? Jo he estat fent molta difusio, reenviant convocatories, comentant als diaris, fent llistes de compartir cotxe, posant enganxines a validadores.. tot el que he pogut, pero es insuficient. Heu intentat fer un comunicat de premsa? Ha d’arribar als mitjans, perque sino es molt i molt complicat. Com ho farem de cara a la seguent vaga? Crec que per agilitzar-ho i fer-ho viable, el que hem de decidir es com fem aquesta accio. Jo m’inclino, com en Louis, a fer-la cada dimarts, i aixi, amb un sol cartell, amb un sol mail ouna sol comunicat de premsa ja hem fet tota la feina de convocar. Estic fent unes enganxines i m’agradaria que les valoressiu i intentem penjar-les tambe per fer difusio. Valoreu tambe canviar els cartells que esteu repartint per un que digui que la vaga es fa cada dimarts.

    Una abraçada, molts anims i moltes gracies per tota la feinada!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s