Del 1951 al 2012: el 10-G no agafis el transport públic!

Del 1951 al 2012: el 10-G no agafis el transport públic!

La intenció d’aquest bloc ha estat donar veu a totes les opinions respecte a la gran pujada dels preus dels transports públics prevista per aquest 2012, però no podem decidir què fer, teniu moltes propostes i cada ciutadà haurà d’escollir també com actuar.  Malgrat tot, i com a gest testimonial d’allò que van realizar els nostres avis l’any 1951, us proposem donar un primer pas per a començar una vaga de consum:

El 10 de gener us convidem a no fer ús dels transports públics, a desplaçar-vos a peu, en bicicleta, patinet, compartint cotxe…   Pels drets dels ciutadans i contra l’abús de les nostres institucions.

Ajudeu-nos a fer la màxima difusió!
Moltes gràcies per la vostra participació, aviat més notícies.

Advertisements

49 thoughts on “Del 1951 al 2012: el 10-G no agafis el transport públic!

  1. Retroenllaç: Convocada una huelga de transporte público en Barcelona contra la subida de las tarifas del metro [CAT]

  2. En la meva humil opinió, dels transports publics depenen molta gent que ha de treballar i desenvolupar unes altres activivtats. No se fins a quin punt pot repercutir que durant un dia no s’utilitzi el tranport públic, i no se si tindría una repercussió mes greu si duran uns dies no cobresin per pujar al bus, donant servei mantenint el servei i generant despesa a l’empresa.

    Jo fa temps que no agafo transport públic si no es en casa de necessitat, sempre vaig en bici o a peu. No podem frenar l’us del transport als turistes.

    • Això que dius és cert; jo mateix depenc del transport públic per anar a la facultat. Ara bé, aquesta mesura que plantejes depen dels treballadors de TMB

      • als conductors tan ens fa que pagueu o no… només cal que sigueu educats i ens digueu bon dia, jejejeje

    • realmente esta revindicacion funcionaria si los trabajadores de tmb estuvieran organizados en cnt-ait y los usuarios se solidarizarsen con esta huelga apoya la huelga por la union a la escuela del pueblo

  3. Retroenllaç: clotcampdelarpa.escomo.es » Del 1951 al 2012: el 10-G no agafis el transport públic!

  4. La quantitat de turistes que SEMPRE hi ha a la ciutat crec que deslluirà la vaga. I amb la que està caient, els que tenen la sort de tenir una feina no s’arriscaran a arribar-hi tard… Jo crec que hauria de ser al contrari. Col·lar-nos TOTS.

    • No agafar el transpot públic és un perjudici per tothom, i caldrà q la gent es busqui la vida per desplaçar-se. No ho veig realista. Jo també crec que la nostra resposta ha de ser una colada general. AGAFA EL TRANSPORT I NO PAGUIS!!

  5. Penso que s´hauria de fer d’una altra manera. Això sembla una protesta contra el transport públic no contra la pujada del transport públic. Es més efectiva un “T-cuelas” ja que no protestas contra el transport sinó la pujada de preus, a més d’aquesta manera fins i tot podries tenir el suport dels treballadors.
    A més si volem la implicació masiva no s’aconseguiria dient a la gent avui aixecat abans per anar a treballar? S’ha de ser realista i això nomes ho farien uns poquets.
    Anar en cotxe? Demanen un canvi a la societat i demanem anar en transport privat… es com protesta per la sanitat pública i si em poso malalt un dia, com a protesta vaig a la mutua privada…

    Hem de pensar en implicar a la gent no implicada en aquests moviments, per que nosaltres ja estem prou conscienciats.

    • Em sembla que no podem ser mandrosos a l’hora de protestar. Si comencem a no voler llevar-nos abans o a posar pegues per tot el que suposa no agafar el transport públic etem demostrant que pagariem el que fos per mantenir aquest servei.
      És clar que hi haurà problemes i que els turistes seguiran agafant el transport públic! És que això farà que nosaltres tinguem menys ganes de protestar? Més acció i menys queixes; fem alguna cosa a l’unison.
      … petit comentari de més… si decidim i informem a tothom que el dia 10 de gener ens colem tots, siguem sincers: voleu dir que no hi haurà controls a cada parada i que cobraran més aquell dia que durant molts mesos de targetes venudes?

      • Yo participare en aquest acció com he fet en d’altres, però penso que s’hauria de fer d’una altra manera, fer la més treballada. Si conctactem amb advocats per exemple demanan suport als de PAH (plataforma hipoteca) i si ens colem podem presentar totes les reclamacions alhora i així ens farien cas, a més hi hauria un saboteig de reclamacions.
        També posar-nos en contacte amb memetro per a que ens ajudi.
        A més si ens colem massivament no podran aturar-nos a tots, com ha passat amb els desnonamets aturats, quan som molts ho aconseguim.

        No se si ho has notat pero les accions han d’implicar a la gent que no esta ficada en els moviments, i dient-li que agafi la bici o s’aixequi abans no ho fara. Només cal comprobar les accions que s’han fet i no han tingut resó per que la gent no reacciona. Si fas un T-cuelas serà moltisim més efectiu que un “sigui sostenible ves a peu, per la pujada dels preus..”.S´ha de ser realista i la realitat es aquesta.

        Només has de mirar els comentaris al facebook i aqui, la gent no s’aixecara abans, ni anira en cotxe compartit… que aconseguiras? 300 persones? 500? si fas un T-cuelas TOTHOM passara pel metro i segur que molta gent que no ho sap si ho veu s’apunta.

  6. Evidentment m’uneixo i faré promoció, és massa car i estic fins els ous de pagar per un servei que per costum no funciona bé. Donc l’idea de fer un evento al facebook per fer mes promoció. Anims!!!

    • deixar-lo de fer servir NO! deixar de pagar-lo,

      Recordem que aquest servei, com tants altres,

      LA INVERSIÓ HA SIGUT PÚBLICA I ELS BENEFICIS PRIVATS!!!

      Per protestar prefereixo usar-lo, perque és positiu i tenim dret, però no pagra-lo perque és abusiu.

  7. Perdoneu que ho expressi així: No és hora ja de deixar de ser activistes cursis de l'”un dia sense fer tal cosa”? Deu minuts tallant la llum per protestar per les pujades de la tarifa elèctrica? El dia tal traiem 100 euros del bancs?
    Algun resultat a part de la satisfacció del deure complert?
    La vaga del 1951, la gent va estar dues setmanes sense agafar els transports. I van aconseguir que baixessin les tarifes.
    Penso que per menys d’una setmana boicotejant els transports o colant-s’hi no val la pena ficar-s’hi.
    Ja està bé de fer d’activista ocasional.

    • Ha estat una acció espontània, cap ‘activista ocasional’, em sembla ofensiu per a les persones que amb bona fe han fet aquesta primera proposta. No he sentit dir que no faran res més, s’ha de fer un temptatiu i veure com respira el tema… Estem en altres temps, la gent és molt comodona i no crec que parlem d’organitzadors que estiguin creant una campanya publicitària, no? Ens deixem de criticar-los i començem a unir forces?

    • Per mi encantada, i si ho fem com diu L’oscar, poder comencen a acollonir-se aquets escanyadors, que segueixen anant a treballar amb transport privat pagat per nosaltres, mentre nosaltres paguem un transport públic que cada vegada es mes un transport de luxe per a segons quins sous que no pugen i en segons quins cassos han reduït!

      • Crec que dir: “no agafem el transport públic durant dues setmanes”, no es factible. Hi ha molta gent que depèn d’ell a la força i que deixarien d’agafar-ho un dia, però no una setmana sencera. Això es entendible. Però si es fes un dia a la setmana durant X temps, només és un dia cullons, que la cosa está muy mala.

  8. Que fort! Ja no estem contents en res del que dicten els governants, i tot i que som mes que ells, no podem fer res per solucionar-ho. Per mi Vaga o Colada general, però alguna cosa s’ha de fer. Per poc que sigui sempre serà millor que no fer res!

  9. Colada general en manifestació a principals parades i estacions!! La Vaga va condemnada al fracàs, el 1951 tot era diferent, es vol privatitzar, i la gent avui dia no pot deixar d’utilitzar TMB!! Obrim les validadores, que ningú pagui el transport el 10-G, PER UN TRANSPORT REALMENT PÚBLIC!!!

  10. Tinc entès que a la vaga del 51 sindicalistes diversos van fer notòries accions reivindicatives de sabotatge, com per exemple encendre i volcar alguns vehicles del tramvia.

  11. I si ens inventessim unes tarifes i targetes pròpies? una on es posés el preu debatint-ho entre tots. Dp es porten aquests diners a TMB i llestos. Ens podriem fer unes targetes trimestrals, per exemple, que facilitaria molt la cosa. És logísticament complicat, però si es poguessin tenir aquestes targetes, la nostra reivindicació seria molt més justa i lícita, ja que demostraríem que si que paguem, però que no ens dona la gana pagar les seves tarifes. (ens hauriem de colar, obviament, perque no funcionarien).
    És difícil, però els hi posariem uns arguments molt més durs de rebatre. Ja sabeu com va tot això, si ens colem, agafaran les imatges més espectaculars i les posaran en bucle (vegi’s parlament). Hi ha molta gent en contra de colar-se, i aquests ens la liaran fort.

  12. Per això és necessari limitar-ho en espai i temps. Per sistema, és caradurisme. Fent una manifestació, és protesta. Es tracta de deixar clar que són accions concretes, amb un objectiu, de gent que després pot pagar. Si apareguessin càmeres, tothom hauria de treure les seves targetes (jo no crec que pogués participar-hi, però ho faria) i ensenyar-les, deixant clar que no és caradurisme, sinó protesta.

  13. Haré huelga, pero creo que la mejor solución es armarnos de paciencia, coger todos el coche y colapsar Barcelona, de esta forma si que harán caso.

    • ¿Coger todos el coche? ¿Desde cuando todos tenemos coche? No tengo ni coche ni carné, ni ninguna intención de tenerlo. Subirme al coche de otro sería cínico…

  14. Jo tambe fare vaga, i des de l’assemblea d’indignats de la garriga l’estem promovent. No seria massa realista tenir grans esperances en el dia 10 de gener, pero es un inici. S’hauria de començar a preparar la proxima accio, que podria ser, proposo, el mateix d’aqui a un mes. Ara ha sigut massa precipitat tot plegat, pero si fins al 10 de febrer fem difusio forta (ara que som mes) els resultats poden començar a destacar.

    No tinc ni idea de com funciona, pero des de TMB51 no es podria enviar una nota de premsa als diaris perque informin del que es vol fer?

    No defallir gent!

  15. Aqui vec que la gent intenta inventar-se les mil i una!1 Es mol més senzill . La gent necesita agafat el transport public; aixi que incitem a la gent a colarse, a fer opertura de portes, sabotatges, manifestacions, performance pel tranport public, piquets informatius. DESOBEDIENCIA CIVIL ACTIVA JA!!!!! PROU D’ ACCIONS REBUSCADES I INAFICIENTS!!! ES MOLT SENCILL! ACCIONS SENCILLES, CONTUNDENTS I VISIBLES! SENSE POR, DECIDITS, SENSE BERGONYA DEL QUE FEM! PROU PERDRE EL TEMPS EN DEBATS ESTERILS! SABOTATGE, ACCIO DIRECTA, SOLIDARITAT, CONTUNDENCIA, CONTINUITAT!

  16. El 1952 va funcionar… i ara el 2012 tot són queixes, que si arribaré tard a la feina, que si no funcionarà, que si s’ha d’escriure en castellà, que si els turistes, que si s’hauria de contactar amb un advocat, que si, que si…
    Els nostres avis, van anar a peu des de les poblacions llindans a Barcelona, fins que la protesta va triomfar i es van tornar a abaixar els preus… També s’arriscaven a arribar més tard… doncs sortien més d’hora… potser ens mereixem el que tenim… que fotin els preus que vulguin, total, som tan burros que ni per una acció tan simple es posaràn d’acord… En fi… jo no agafaré el transport públic el dia 10!!

    • La convocatòria de 1951 era una vaga general encoberta en uns anys en els que fer vaga era delicte. Res a veure amb el que es proposa per demà… Si demà hi ha una convocatòria de vaga parlem-ne (jo ja en vaig fer el 17-n i no em ve d’una…). Però si és un boicot als transports públics per a millorar-los, utilitzar el transport privat és suïcida: una excusa més perquè no els millorin, ja que haurem demostrat que en podem prescindir. Els nostres avis van fer el que van fer per altres motius (i no tenien cotxes, cosa que els donava l’excusa perfecte per no anar a treballar i fe vaga sense dir-ho…), no pel preu del transport (em sap greu posar-me pedant però llegir una mica del que els historiadors hem escrit sobre la vaga del 1951 hauria anat força bé, per comptes d’inventar-se el que va passar i, sobretot, els motius pels que va passar).

  17. Retroenllaç: El 10 de gener no agafis el transport públic! | *Moviments Socials_USTEC-STEs*

  18. Retroenllaç: La Barceloneta Rebel - Vaga de transport públic per la pujada de les tarifes

  19. Convocatòria interessant però poc treballada (em sap greu). El 1951 el boicot als tramvies de Barcelona -no al “transport públic”- significava una vaga general encoberta, en una època que fer vaga era delicte greu (però n’hi havia moltes ganes…). A Barcelona ni el metro, ni els pocs autobusos servien per compensar l’absència de tramvies. Com que no hi havia gairebé “transport privat” (o sigui, cotxes), hi havia excusa per no anar a la feina (“jo volia pujar, però no em van deixar…” …i aquesta era la gràcia!!!). Ningú es va creure en el govern civil de Barcelona (i els historiadors hem escrit prou sobre el tema) que la causa veritable del boicot fossin els augments del preu del bitllet: si hagués estat així l’estratègia lògica hauria estat pujar però pagar al preu antic… (desobediència civil, molt menys greu -en paràmetres franquistes- que fer vaga o boicot). Els informes que va fer el governador civil Felipe Acedo (1951-60) ho exposaven clarament (i són ben coneguts). La proposta ens anima a fer servir cotxe!!! (completament inesperat venint de qui ve i inaudit: volem demostrar que podem prescindir del transport públic perquè tenim el privat? volem desincentivar l’us del transport públic dels que ja n’estan poc convençuts, posant-los-hi un problema més? trenta anys de mobilitzacions ecologistes no ens han ensenyat res sobre com de difícil és convèncer la gent de que el cotxe no dóna “llibertat”?). Els que no tenim cotxe (ni carnet), ni possibilitats de compartir-lo per motius horaris, serem considerats insolidaris? Amb qui? Amb els que tenen cotxe? Jo no m’hi veig anant de Sabadell a la UAB en patinet… suposo que hauré d’agafar un taxi i posar cara d’estar fent una protesta “popular”, no? (!?!?)

    Per si de cas… Protestar pels preus abusius del transport públic es fa pujant en grups i sense pagar o pagant un preu simbòlic d’alguna forma. Si aquesta fos la proposta jo hi estaria a favor (i ho faria!). Naturalment, com que no he participat en la decisió, demano disculpes per suposar que no ho veu pensar com a possibilitat i per resultar més crític(icón) que participatiu.

    • Gràcies per la “crítica” 😉 Però això només és el començament!
      Algunes coses que comentes es responen llegint la resta del blog … et recomano: https://tmb51.wordpress.com/2012/01/05/petit-manual-dus-per-a-la-vaga10g/ En general, dir-te que nomes ens vam proposar començar la protesta per alguna banda i vam decidir fer el que hem publicat. Hi ha altres maneres, hi ha altres opinions, es podria haver fet millor o diferent … bé! Fem-ho! No volem fer-ho només nosaltres, aixequeu-vos del sofà i reaccioneu! 😉

  20. Pues lamentablemente yo no puedo hacer esta huelga, me colaré como de costumbre, en renfe, en el metro pagaré como de costumbre…
    No me salen las cuentas de ir andando desde vilanova i g. a barcelona, en bici, que mira que me gusta, tampoco llegaría, me falta algo de entrenamiento.
    En coche, sin pagar el peaje, entre gasolina y aparcamiento, si es que encuentro cerca de donde curro, en pleno centro de barna, me gastaría el precio de unas cuantas T-10 con la tarifa actual.
    Para la próxima 😦

  21. Retroenllaç: Pujada de preus del transport públic: quin bitllet surt millor | Q

  22. Hola companys! Ayer no fuí en tram. Fuí en moto porque sale ahora más barato la gasolina + matenimiento, seguro, etc. para hacer unos 5km. Es una verguenza… a esto se le llama fomentar el transporte privado!!

    Creo que la vaga tiene que ir por otra via… Ayer en un semáforo pensé lo siguiente… (disculpar si se me fué la olla pero hoy todaiva me gusta la idea)

    Hay que hacer vaga a la japonesa: Sobreutilizando los servicios (y de gratix):
    Que tal intentar hacer vaga todos los viernes? Haciendo qué? Entrar al metro y transportes sin pagar (siempre que sea posible, o pagando uno y entrando otros detrás sin pagar, etc.). Juntandonos todos al final del metro-bus-tram para hacer piña si vienen revisores y explicarle a todo el mundo, a la prensa, a los políticos a los revisores y demás, que todos los viernes vamos de gratis porque es imposible e inviable pagar estos precios.

    Cuando un viernes cualquiera, una viejecita que de toda la vida paga el metro, pague su billete y avise a las personas que están esperando entrar para que pasen detrás de ella, habremos ganado la batalla… y bajarán los precios, claro!
    Una abraçada!

  23. Retroenllaç: Del 1951 al 2012: el 10-G no agafis el transport públic! | acampadasbd

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s